Bebeklerde Öksürük

Bebeklerde öksürük en sık görülen rahatsızlıklardan biridir. Bebeklerde öksürük, kendini iyi bicimde ifade etme becerileri tam olarak gelişmediği için anne babalar açısından zorlayıcı olabilmektedir. Bebeklerde öksürme refleksi boğazdaki tahrişten, yabancı bir cisimden, balgamdan veya bir enfeksiyondan kaynaklanıyor olabilir.

Öksürmenin şiddeti ve beraberindeki emareler dikkatle incelenmelidir. Sürekli devam eden ve beraberinde farklı belirtilerle ortaya çıkan öksürüklerde kesinlikle doktora danışılmalıdır.

Bebeklerde kuru öksürük, bazı alerjik reaksiyonlardan kaynaklı olabileceği gibi, solunum yollarındaki bir sorundan da kaynaklı olabilir, bir sorun teşkil etmeyen solunum yolu refleksi de olabilir. Bebeklerde geçmeyen öksürük için ne olursa olsun doktorunuza danışmalısınız.

Bebeklerde Öksürük Neden Olur?

Bebeklerde öksürüğün birçok nedeni olabilir. Bebeklerin bulunduğu ortamdaki toz, sigara dumanı gibi alerjiyi tetikleyebilecek etmenler ve birçok nedenden dolayı kuru öksürük görülebilir. Sıklıkla devam eden öksürüklerde, bebeğinizin herhangi bir şeye alerjisinin olup olmadığına bakmak önemlidir. Bunun yanında bebek reflüsü de öksürüğe neden olabilen ve bebeklerde çoğunlukla karşılaşılan bir durumdur.

*Bebek Reflüsü
*Alerjik hastalıklar (Örn: Toz-polen alerjisi, İnek sütü protein alerjisi vb.)
*Solunum Yolları Hastalıkları (Örn: Akut Bronşiolit, Krup vb.)
*Yabancı Bir Cisim
Bebeklerde sık görülen öksürük sebepleri içinde sayılabilir.

Bebeklerde Öksürüğe Ne İyi Gelir?

Öksürük, anne-babaların endişesini arttırmaktadır. Bebeklerin bulunduğu ortamdaki toz, alerjiyi tetikleyebilecek etmenler gibi birçok nedenden ötürü kuru öksürük görülebilir. Bol sıvı tüketimi öksürüğe iyi gelir.

Özellikle sadece anne sütü ile beslenilen ilk 6 aylık dönemde bebeğinizi daha sık aralıklarla emzirebilirsiniz. Ancak bu dönemdeki bebeklerde sıklıkla görülen bronşiolit tarzı enfeksiyonlar olabileceğinden dikkatli olmak gerekir, bebeğinizde öksürük ile birlikte hızlı soluk alıp verme, soluk alıp verirken inleme, beslenme yetersizliği gibi bulgular varsa mutlaka doktorunuza başvurmanız gereklidir.

Bir yaş sonrası olan çocuklarda ise akşam yatmadan bir saat önce içilecek ılık ıhlamur-bal karışımı veya bir-iki çay kaşığı bal tüketimi, öksürüğün şiddetini hafifletebilir. 3-4 günü geçen ve ek belirtileri olan (ateş, halsizlik, işyahsızlık vb) öksürük durumlarında doktorunuza başvurmanız gerekir.

Bebeklerde Öksürük Ne Zaman Tehlikelidir?

Bebeklerde kuru öksürük başka bir belirti ile ortaya çıkmadıysa çoğunlukla tehlikeli değildir. Ancak yabancı bir cisimden meydana gelen bir öksürükte ya da bir ve birden fazla belirti ile kendini gösteren kuru öksürüklerde kesinlikle doktorunuza danışmalısınız. Öksürmenin birden fazla sebebi olabileceği için çoğunlukla tekrar eden ve bebeğinizde solunum güçlüğü yaratan öksürüklerde acilen bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.

*Öksürükle beraber hırıltı ve ateş belirtileri var ise,
*Bebeğinizin solunum sıkıntısı yaşamasına neden olacak kadar şiddetli bir öksürük var ise,
*Yabancı bir cisimden kaynaklı öksürük bulunduğunu düşünüyorsanız, mutlaka doktorunuza danışmalısınız.